tisdag 15 maj 2018

Damen som köpte en buss och bara drog av Judy Leigh

Damen som köpte en buss och bara drog
Judy Leigh
Utgivningsdatum 15 maj 2018
Harper Collins förlag

Ja, visst finns det stunder när vi får nog. Jag tänker att när jag blir äldre - förutsatt att jag får vara frisk - tänker mig att dra som damen i boken gjorde. Hon fick nog och drog. Hon gjorde sig ett annat liv för sig själv. Det smittade i lycka och glädje också för andra. Kanske är det så, när vi själva tar ansvar för våra liv och tänker att vi ska göra det som just vi vill göra. Inte det som andra förväntar sig att vi ska.

Ja, jag kanske inte får nog för att någon annan ordnar för mig, utan för att jag vill resa och uppleva världens olika hörn.

Evie revolterar mot sin situation och de som satt henne i den. Hon gör som hon vill. Hon rycker upp sig ur det mellanmjölksaktigt urtrista och ger sig ut på ett äventyr som heter duga.

Det är så vi ska leva livet, eller hur?

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...